
Amikor operatív folyamatok hátráltatják a fejlődést
Új értékesítési vezetőként szeretné elkerülni, hogy az operatív feladatok és a strukturális változások között felőrlődjön?
Velünk megkönnyítheti a dolgát, külsős szakértőként szívesen támogatjuk Önt abban, hogy a szervezete működésében is szintet lépjen miközben növekszik. Ezzel elkerülheti, hogy az az új vezető legyen, aki nem tudta végig vinni az 8 órás operatív feladatok teljesítése mellett az értékesítés megújítását is.
Mi szokott történni amikor színre lépünk, mint új értékesítési vezető; körbe nézünk és azt látjuk, hogy sok helyen nagy a baj, rengeteg a teendő. Viszont nem azért neveztek ki, hogy tanácsadóként átvilágítsuk és rendbe tegyük a szervezetet, hanem hogy új lendületet adjunk a növekedésnek. Ez sokszor nem lehetséges az előbbiek nélkül.
Ilyenkor az az út marad, hogy sorrendbe állítjuk a megoldandó problémákat azok alapján, hogy melyiken kell a leginkább változtatni ahhoz, hogy minél hamarabb érezhető legyen a növekedés. Nekiugrunk az első 1-2 feladatnak, és a lista többi elemére majd visszatérünk amikor lesz rá felesleges időnk.
Új értékesítési vezetőből hamar a meglévő értékesítési vezető leszünk. És ilyenkor a folyamatok és az eszközök javításának hangsúlya egyre csúszik lefelé a munkaköri leíráson belül. Pedig lenne ötletünk.
Ez túl nagy érték ahhoz, hogy kihasználatlan maradjon.
Az értékesítési vezető az első információs gócpont, ahova beérkeznek a szervezeti és a piaci visszajelzések egyszerre. Ő látja legelőször, ha tendenciózusan változnak az ügyféligények. Ha egy új versenytárs színre lép vagy egy meglévő rákapcsol. Nála landol először, ha az értékesítők és egy másik szervezeti egység között feszültség alakul ki vagy, ha már a fáradás jeleit mutatja a kompenzációs rendszer. Ő látja egyszerre vezetői szemmel és ismeri operatív szinten is a piaci helyzetet. Mindezt végig gonodolva beláthatjuk, hogy az értékesítési vezetőnk kulcsszereplő a rövid- és középtávú tervezésben és a szervezet fejlesztésében is. Ezek viszont nem férnek meg jól a növekedéshez kapcsolt operatív feladatok ellátása mellett.
Megengedheti-e magának egy szervezet, hogy ne támogassa ezt a szerepkört a stratégiai értékének kiteljesítésében? Elvárható-e egy belsős kollégától, hogy ezt a támogatási feladatot úgy végezze, hogy egyszerre legyen értékesítés-szakmailag kompetens és tudja csak a teljes szervezet előnyeit szem előtt tartani?
Ha mindkét kérdésre nem a válasz és szeretne többet tudni, hogy az Inflexion hogyan tudja segíteni, vegye fel velünk a kapcsolatot!