Érték alapú szolgátlatások

Küldetés vezérelt szolgáltatások

Publikálva:
2022.11.09.
Írta:
Török Balázs
Olvasási idő:
2 perc 30 másodperc

Nehezen tudja megmutatni mekkora értéket képviselnek a cég céljai? Mennyi időt áldoz arra, hogy a világ is felfedezhesse a cégében rejlő értékeket?

Nem minden szervezetnek kell küldetés, de a Világunk fejlődik, és egyre fontosabb az, hogy ehhez mi is hozzájáruljunk. Szerintünk úgy a jó, hogy cégünknek legyen küldetése, ami fenntartható is és a piac számára is értékeket nyújt. Ebben segítünk.

Mi ezzel a három küldetés formával találkozunk cégek esetében:

  1. Amikor a küldetés hozta létre a szervezetet és ez hajtja előre az első pillanattól

Ilyen esetekben azt a legnehezebb elfogadni, hogy a világ számára nem, vagy csak kevésbé fontos a szervezetünk küldetése. Sokszor értetlenül állunk az előtt, hogy miért kell egyáltalán elmagyarázni a jelentőségét annak amiért is küzdünk. Pedig muszáj. Kitartóan, emészthető elemekre bontva és állandóan beépítve a visszacsatolásokat.  

A társadalomnak értéket teremtő küldetéseket sokszor piaci szemmel nehéz értelmezni. Azért vannak körülöttünk sikeres példák is, ilyenek a Skool, a Green Fox Academy, a SignCoders, a WunderPlan, a BookRKids, az SOS Gyermekfalu stb. Ezeknek a sikereknek mind eleme a küldetés, a kitartás, a profi kommunikáció és a változás lehetőségének keresése.  

Ebben sokszor célravezetőbb, ha külsős, a versenyszférából való tapasztalattal rendelkező segítséget kérnek a társadalmi küldetésű szervezetek, mert a megfelelő tanácsadóval, szakértővel könnyebb megoldani a két szektor közötti mindig fennálló gondolkodásbeli különbségeket.

  1. Amikor működés közben alakul ki a küldetés

Előfordul, hogy az hívja életre a küldetést, hogy a szervezet/közösség valamilyen kényszerhelyzetben van, vagy felismerték, hogy nincs megfelelő megoldás egy problémára.  

Az ilyen szervezeteknek a legnagyobb kihívása, hogy tudatosan vezényeljék le az átalakulást. A pozitív hozzáadott értéket, stratégiai iránytűként, “North Starként” kezdjék alkalmazni.  

Ilyen folyamatoknál nem az átalakulási sebesség a jó sikermutató. Inkább annak a mérése vezet eredményre, hogy a stratégiai döntések koherensek-e a küldetéssel, és ha igen hogyan hatnak az üzleti fenntarthatóságra.  

Ha ez sikerül, akkor fenntartható, erős küldetéssel bíró szerveztet kaphatunk!

Egy ehhez szükséges KPI/OKR/Dashboard kialakítási folyamatában könnyű elveszni szaktanácsadás nélkül.  

  1. Amikor azt érzi a szervezet, hogy hiteles küldetés nélkül versenyhátrányba kerül

Egyre jellemzőbb, hogy a cégek, márkák “beálljanak” jó ügyek mögé, és sokszor fordul elő, hogy a hitelesség elmarad.

Itt kulcsszó; a hiteles. Az egyik legnagyobb kockázat ilyenkor, hogy a szervezet nem fogadja be értékként a küldetést. Úgyhogy a piac meggyőzése előtt a szervezet felé kell bebizonyítani, hogy a vállalt küldetés nem egy új marketing kampány, hanem egy következes változást végig vivő folyamat, amihez biztonsággal igazodhatnak.  

Következetes és strukturált bevezetéssel, példamutatással meg lehet ezt mutatni a kollégák számára. Ezután csak rajtuk áll, mennyire tudnak azonosulni ezzel az új küldetéssel, és hogyan tudnak részt venni a megvalósításában.  

Ehhez dedikált üzleti és HR tapasztalt belsős csapat kell, akiket külsős tanácsadók támogatnak a folyamat véghez vitelében. Máshogy nem lesz sikertöténet.

Írja meg, miben segíthetünk!

Az Inflexion Kft. elkötelezett az Ön adatainak védelme és tiszteletben tartása mellett, és az Ön személyes adatait csak fiókja kezeléséhez, valamint a tőlünk kért termékek és szolgáltatások biztosításához használjuk fel. Időről időre szeretnénk felvenni Önnel a kapcsolatot termékeinkkel és szolgáltatásainkkal, valamint egyéb olyan tartalmakkal kapcsolatban, amelyek érdekesek lehetnek az Ön számára. Ha hozzájárul ahhoz, hogy e célból felvegyük Önnel a kapcsolatot, kérjük, jelölje be az alábbiakat, és mondja el, hogyan szeretné, hogy kapcsolatba lépjünk Önnel:
A kért tartalom biztosításához tárolnunk és feldolgoznunk kell az Ön személyes adatait. Ha hozzájárul ahhoz, hogy személyes adatait e célból tároljuk, kérjük, jelölje be az alábbi jelölőnégyzetet.
Ezekről a kommunikációkról bármikor leiratkozhat. Ha többet szeretne megtudni a leiratkozásról, adatvédelmi gyakorlatunkról, valamint arról, hogy miként vagyunk elkötelezve az Ön adatainak védelme és tiszteletben tartása mellett, tekintse át Adatvédelmi szabályzatunkat.
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.