
Küldetés vezérelt szolgáltatások
Nehezen tudja megmutatni mekkora értéket képviselnek a cég céljai? Mennyi időt áldoz arra, hogy a világ is felfedezhesse a cégében rejlő értékeket?
Nem minden szervezetnek kell küldetés, de a Világunk fejlődik, és egyre fontosabb az, hogy ehhez mi is hozzájáruljunk. Szerintünk úgy a jó, hogy cégünknek legyen küldetése, ami fenntartható is és a piac számára is értékeket nyújt. Ebben segítünk.
Mi ezzel a három küldetés formával találkozunk cégek esetében:
- Amikor a küldetés hozta létre a szervezetet és ez hajtja előre az első pillanattól
Ilyen esetekben azt a legnehezebb elfogadni, hogy a világ számára nem, vagy csak kevésbé fontos a szervezetünk küldetése. Sokszor értetlenül állunk az előtt, hogy miért kell egyáltalán elmagyarázni a jelentőségét annak amiért is küzdünk. Pedig muszáj. Kitartóan, emészthető elemekre bontva és állandóan beépítve a visszacsatolásokat.
A társadalomnak értéket teremtő küldetéseket sokszor piaci szemmel nehéz értelmezni. Azért vannak körülöttünk sikeres példák is, ilyenek a Skool, a Green Fox Academy, a SignCoders, a WunderPlan, a BookRKids, az SOS Gyermekfalu stb. Ezeknek a sikereknek mind eleme a küldetés, a kitartás, a profi kommunikáció és a változás lehetőségének keresése.
Ebben sokszor célravezetőbb, ha külsős, a versenyszférából való tapasztalattal rendelkező segítséget kérnek a társadalmi küldetésű szervezetek, mert a megfelelő tanácsadóval, szakértővel könnyebb megoldani a két szektor közötti mindig fennálló gondolkodásbeli különbségeket.
- Amikor működés közben alakul ki a küldetés
Előfordul, hogy az hívja életre a küldetést, hogy a szervezet/közösség valamilyen kényszerhelyzetben van, vagy felismerték, hogy nincs megfelelő megoldás egy problémára.
Az ilyen szervezeteknek a legnagyobb kihívása, hogy tudatosan vezényeljék le az átalakulást. A pozitív hozzáadott értéket, stratégiai iránytűként, “North Starként” kezdjék alkalmazni.
Ilyen folyamatoknál nem az átalakulási sebesség a jó sikermutató. Inkább annak a mérése vezet eredményre, hogy a stratégiai döntések koherensek-e a küldetéssel, és ha igen hogyan hatnak az üzleti fenntarthatóságra.
Ha ez sikerül, akkor fenntartható, erős küldetéssel bíró szerveztet kaphatunk!
Egy ehhez szükséges KPI/OKR/Dashboard kialakítási folyamatában könnyű elveszni szaktanácsadás nélkül.
- Amikor azt érzi a szervezet, hogy hiteles küldetés nélkül versenyhátrányba kerül
Egyre jellemzőbb, hogy a cégek, márkák “beálljanak” jó ügyek mögé, és sokszor fordul elő, hogy a hitelesség elmarad.
Itt kulcsszó; a hiteles. Az egyik legnagyobb kockázat ilyenkor, hogy a szervezet nem fogadja be értékként a küldetést. Úgyhogy a piac meggyőzése előtt a szervezet felé kell bebizonyítani, hogy a vállalt küldetés nem egy új marketing kampány, hanem egy következes változást végig vivő folyamat, amihez biztonsággal igazodhatnak.
Következetes és strukturált bevezetéssel, példamutatással meg lehet ezt mutatni a kollégák számára. Ezután csak rajtuk áll, mennyire tudnak azonosulni ezzel az új küldetéssel, és hogyan tudnak részt venni a megvalósításában.
Ehhez dedikált üzleti és HR tapasztalt belsős csapat kell, akiket külsős tanácsadók támogatnak a folyamat véghez vitelében. Máshogy nem lesz sikertöténet.