
Fluktuáció, új csapattagok, eredmény nélkül
Van úgy, hogy a vezetőség egyenlőség jelet tesz az értékesítők száma és az eredmény(ük) között. Ilyenkor találkozunk a “növekedni kell, vegyünk fel (új) sales-et” gondolattal.
Meglepően ritka azonban, hogy egy új ember megjelenése önmagában meghozná a vágyott növekedést. Az értékesítési motor működésének főbb stádiumai a kommunikáció, a leadek generálása, a leadekből szerződésig jutás, majd a meglévő ügyfelek megtartása. Ezek mind különböző hard és soft skilleket igényelnek és összehangolva kell üzemelniük ahhoz, hogy fenntartható legyen a növekedés.
Az értékesítésnek persze elévülhetetlenül fontos eleme a személyes kapcsolat keresése és fenntartása, amihez hús-vér emberek is kellenek.
Ugyanakkor manapság már nem hókusz-pókusz, hanem az értékesítési gépezet elengedhetetlen része a marketing kommunikáció és annak automatizálása is. Minden piacon növekszik a zaj. Ebből nem lehet manuálisan kitűnni úgy, hogy bírjuk is a tempót.
Mi több, a jó emberek sem tudnak rossz célokért lendülni és teljesíteni. Ha azt akarjuk, hogy az értékesítőink úgy hajtsák nekünk a növekedést, hogy ahhoz ne kelljen állandóan lökni őket, akkor kezdjük a feladatot a saját vezetői képességeink és példamutatásunk értékelésénél.
Mire kell odafigyelni, ha új értékesítőt akarunk felvenni?
Első lépésként érdemes megvizsgálni, hogy az értékesítőre szánt büdzséből milyen más lehetőségek mutatkoznak a növekedés eléréséhez és fenntarthatóságához. Ehhez olyanokat kell átgondondolnunk, hogy hogyan néz ki a célpiacunk, miért választottak bennünket a meglévő ügyfelek, hogyan jutottunk el hozzájuk, miért maradnak velünk, hogyan pozícionáljuk magunkat a versenytársaink és még sok más kérdést.
Ennek eredménye lehet, arra mutat, hogy
- az értékesítő első 3-6 hónapjára szánt összegből, inkább a célpiacunkat legjobban elérő csatornákon érdemes kommunikálnunk. Majd ezután, az ebből jövő lehetőségek adják meg az új embernek a kezdő lökéseket.
- Vagy lehetséges, hogy ugyanezt lendületet azzal lehet elérni, hogy a meglévő ügyfeleket kiszolgáló szervezetet támogatjuk meg plusz erőforrással.
- De az is lehet, hogy eddig egyszerűen nem sikerült a megfelelő embert megtalálni, és ehhez kell segítség.
Objektívan külső szemléletű és üzleti és szervezeti szaktudáson alapuló tanácsadói segítség nélkül ezen a pályán nehéz végig menni.
Akár új rendszerek, akár új folyamatok kialakításáról van szó, vegye fel velünk a kapcsolatot, szívesen segítünk az Ön cégének is.