Fluktuáció, új csapattagok, eredmény nélkül

Fluktuáció, új csapattagok, eredmény nélkül

Publikálva:
2022.11.09.
Írta:
Török Balázs
Olvasási idő:
2 perc 30 másodperc

Van úgy, hogy a vezetőség egyenlőség jelet tesz az értékesítők száma és az eredmény(ük) között. Ilyenkor találkozunk a “növekedni kell, vegyünk fel (új) sales-et” gondolattal.

Meglepően ritka azonban, hogy egy új ember megjelenése önmagában meghozná a vágyott növekedést. Az értékesítési motor működésének főbb stádiumai a kommunikáció, a leadek generálása, a leadekből szerződésig jutás, majd a meglévő ügyfelek megtartása. Ezek mind különböző hard és soft skilleket igényelnek és összehangolva kell üzemelniük ahhoz, hogy fenntartható legyen a növekedés.

Az értékesítésnek persze elévülhetetlenül fontos eleme a személyes kapcsolat keresése és fenntartása, amihez hús-vér emberek is kellenek.

Ugyanakkor manapság már nem hókusz-pókusz, hanem az értékesítési gépezet elengedhetetlen része a marketing kommunikáció és annak automatizálása is. Minden piacon növekszik a zaj. Ebből nem lehet manuálisan kitűnni úgy, hogy bírjuk is a tempót.  

Mi több, a jó emberek sem tudnak rossz célokért lendülni és teljesíteni. Ha azt akarjuk, hogy az értékesítőink úgy hajtsák nekünk a növekedést, hogy ahhoz ne kelljen állandóan lökni őket, akkor kezdjük a feladatot a saját vezetői képességeink és példamutatásunk értékelésénél.  

Mire kell odafigyelni, ha új értékesítőt akarunk felvenni?  

Első lépésként érdemes megvizsgálni, hogy az értékesítőre szánt büdzséből milyen más lehetőségek mutatkoznak a növekedés eléréséhez és fenntarthatóságához. Ehhez olyanokat kell átgondondolnunk, hogy hogyan néz ki a célpiacunk, miért választottak bennünket a meglévő ügyfelek, hogyan jutottunk el hozzájuk, miért maradnak velünk, hogyan pozícionáljuk magunkat a versenytársaink és még sok más kérdést.  

Ennek eredménye lehet, arra mutat, hogy  

  1. az értékesítő első 3-6 hónapjára szánt összegből, inkább a célpiacunkat legjobban elérő csatornákon érdemes kommunikálnunk.  Majd ezután, az ebből jövő lehetőségek adják meg az új embernek a kezdő lökéseket.  
  2. Vagy lehetséges, hogy ugyanezt lendületet azzal lehet elérni, hogy a meglévő ügyfeleket kiszolgáló szervezetet támogatjuk meg plusz erőforrással.  
  3. De az is lehet, hogy eddig egyszerűen nem sikerült a megfelelő embert megtalálni, és ehhez kell segítség.  

Objektívan külső szemléletű és üzleti és szervezeti szaktudáson alapuló tanácsadói segítség nélkül ezen a pályán nehéz végig menni.  

Akár új rendszerek, akár új folyamatok kialakításáról van szó, vegye fel velünk a kapcsolatot, szívesen segítünk az Ön cégének is.  

Írja meg, miben segíthetünk!

Az Inflexion Kft. elkötelezett az Ön adatainak védelme és tiszteletben tartása mellett, és az Ön személyes adatait csak fiókja kezeléséhez, valamint a tőlünk kért termékek és szolgáltatások biztosításához használjuk fel. Időről időre szeretnénk felvenni Önnel a kapcsolatot termékeinkkel és szolgáltatásainkkal, valamint egyéb olyan tartalmakkal kapcsolatban, amelyek érdekesek lehetnek az Ön számára. Ha hozzájárul ahhoz, hogy e célból felvegyük Önnel a kapcsolatot, kérjük, jelölje be az alábbiakat, és mondja el, hogyan szeretné, hogy kapcsolatba lépjünk Önnel:
A kért tartalom biztosításához tárolnunk és feldolgoznunk kell az Ön személyes adatait. Ha hozzájárul ahhoz, hogy személyes adatait e célból tároljuk, kérjük, jelölje be az alábbi jelölőnégyzetet.
Ezekről a kommunikációkról bármikor leiratkozhat. Ha többet szeretne megtudni a leiratkozásról, adatvédelmi gyakorlatunkról, valamint arról, hogy miként vagyunk elkötelezve az Ön adatainak védelme és tiszteletben tartása mellett, tekintse át Adatvédelmi szabályzatunkat.
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.